Wednesday 26 October 2011

cinta Vs Jodoh

salam kembali with hot topic..:p

actually atas permintaan rakan2 aku#rakan2??macam ramai plak kan....tetibe aku berminat nak wat entry sal word y aku plg xsuke..CINTA.. <3


anyway, xtau nak start cane...da bape kali aku taip tetibe delete balek..*coz rase cam karangan time skola dulu plak..hehehehhe..#ko da start da pon..

and awal2 lagi aku da start MENGAROT!!#jangan annoying sgt la kan..-_-"

ok OK..memang naluri la kan tok sorang manusia untok jatoh cinta,bercinta dan dicintai..*aku pon ngaku aku pena jatoh cinta,bercinta dan dicintai..tapi..cane aku handle..due words jep.."lupekan dia"







yup...clash..hahhahhaha...sedih mmg sedih...tapi aku amatla percaya akan jodoh Tuhan..


Firman Allah di dalam Surah An-Nur:
"dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)." (Al-Nur 24 :26)

insya'Allah...aku doakan ko jupe orang y lagi baek dr aku..amin..#cait...tetibe nak berdrama plak...ahakz!

jiwa terasa kosong?xlaa...sunyi tu mmg la sunyi kan..tapi aku ade kawan...*kalo xdek xpe...i have a chair to talk with..#gila!!


aku rase satu jep...kekosongan jiwa ni maybe Tuhan just nak SHOW kat kite yang ni la mase y terbaek untok mencintai si Dia y maha Esa..

adakala kite sentiasa fikir y kite SUNYI....perlukan teman...sampai satu tahap...biler asyik memikirkan hal ini...hati kite mule terjebak dalam "couple"..

bukankah JODOH da d tetapkan oleh Allah?so?tak perlu risau sgt la kan..


Pada suatu hari aku terperangkap dalam kerete y sunyi menghala ke kampung..

mak cik aku : angah ade awek?
aku : blom...*penoh kesentapan dan kemaluan aku menjawab
mak cik : xyah laa angah ade awek skunk...useless jep...BTW..wat segan lagi satu
aku : nape lak? *dengan otak y penoh persoalan
mak cik : hurmmm...dulu...cik da (panggilan mak cik aku)  da bape kali kapel...last2..kenal x sampai setaon kawen nga pak cik awak jugak..*sambil senyom memandang suaminya y tercinta.:p

dari perbualan ini pon suda terbukti y kalao suda ade JODOH mmg tak ke mane nye...bertawakalla wahai sahabat..insya'Allah...Tuhan akan membantu..#maksud tawakal ialah berserah kepada Allah after usaha k...bkan tanpa usaha tros berserah!! kejadah camtu..


BTW..tawakal d atas means teruskan berdoa y kita akan d jodohkan dgn org y baik..y sempurna untok melengkapi hidop kite..dan baru la berserah kpadenye..DOA senjata orang MUKMIN k..*sekali lagi aku berlagak ustaz...aku manusia biasa y muda alpa..SORRY


In a nutshell(xyah nak shell2 sgt la kan)..pesanan iklas dr aku...kalao xtahan sgt nak kapel..kapel jewla..tapi plis..wat maksiat d tempat y Allah tak nampak..*tapi aku xgalakkan kapel k...macam y semua tau..kapel ley membawa kpade zina..#macam ade la kan tempat y Allah xnampak..:p


Dari Abu Hurairah r.a katanya, Rasulullah s.a.w bersabda:
"Sesungguhnya ALLAH TA'ALA berfirman pada Hari Kiamat kelak; mana orang-orang yang saling mencintai kerana keagungan-KU? Hari ini KU-naungi mereka, di mana tidak ada naungan yang lain selain naungan-KU."






ok..selamat beramal..renung2 kan...


p/s:aku manusia biasa y mudah terlupe...hope jgn ade y tersinggong kalao ade terkasar bahase..kalao salah...tegor yea..tegoran anda insya'Allah membantu..^-^



BACE JE KE?KOMENLA WEYH ^-^

5 comments:

  1. aku single dan aku sukakan kesunyian...tenang daripada masalah lain....apabila aku dalam posisi ketenangan , aku akan cuba belajar cara untuk menjadi lelaki baik....insyaALLAH

    ReplyDelete
  2. oh lupa pula , nama anda telah di tagged , sila datang ke blog aku untuk mengetahui butiran tersebut..harap jangan marah =_="

    ReplyDelete
  3. hahahahha..ok3...nanti aku post sal tu..tanks btw..jap2..cane nak tag orang ek?

    ReplyDelete