Monday 31 October 2011

group anda terbaek!

salam persahabatan bagi yang membaca   ^-^


waa....lame rase nye aku tak update blog ni....#kejadah ko lamer...bru dua ari lepas ko update..-_-"

ok OK...kali ni aku nak citer sal satu benda yang MENARIK...menarik giler weyh..#tak menarik siap ko epul!hehehehhehe....

aq nak citer sal group kat FB laa....tak menarik sangat pon....kan?
                                           

sal group nila...Gabungan Mahasiswa Uitm Semalaysia...

link nye di sini

hurmm..actually...dlam group ni ade pelbagai jenis manusia..huhuhuhu...#tapi semuanya insya'Allah jenis baek2..
pelbagai ragam [kelakar,annoying,sengal,baek,positive thinking,alim n byak lagila]...hahhahaha..y penting..dyeorang seme sporting and bole buat kawan#hopefully
bolela aku kenal orang2 jaoh kat malaysia..i mean sarawak n sabah...heheheheh..kenal saja2 bha..#bajet ade yang nak kenal jep nga aku..-_-"

“Seorang Muslim adalah saudara muslim lainnya, ia tidak menzaliminya, merendahkannya, menyerahkan (kepada musuh) dan tidak menghinakannya.” (Hadis riwayat Muslim)

aku tergerak hati tok wat entry sal GROUP ni sebab...aku teringat balik time jadi ADMIN group uitm p.alam..sedih..  :'(
ADMIN sementara..apekan daye....bila manusia tamak kuasa...grrr...aku still bengang kat mamat tu <---dalam hati#kat luar...hehehhehe...jangan arapla aku nak cakap..

disebabkan berebut nak jadi ADMIN...sampe gado dlam group tu...#wat malu jep
hahahahha..bole kire.."kawan makan kawan"..

       Rasulullah SAW dalam sebuah hadisnya menyatakan,

"Ketahuilah bahawa di dalam badan ada seketul daging, apabila ia baik, baiklah badan seluruhnya dan apabila ia rosak, rosaklah sekaliannya, ketahuilah! Itulah yang dikatakan hati." (Hadis Riwayat Al-Bukhari Muslim)


slpas kejadian "gadoh2" kat dlm GROUP tu...teros banyak GROUP yang timbul..#takdekla banyak mane,,ngeee~~

contohnya:




promote semate2...tiada unsur kutukan..:p







at d first biler aku tengok GROUP GABUNGAN tu...aku teros gelak...n tetibe monolog sorang2..


"first2,memang xkenal..then lepas kenal..harapkan pagar,pagar makan padi plak.."*aku men antam jep peribahasa tu...#hope bagi group GABUNGAN tu xdek macam y pernah aku alami...hehehehhe..


to ADMIN group tu...hati2 biler memilih ADMIN2 yea..:p

"Ikatan iman yang paling teguh ialah setiakawan demi Allah dan berkonfrontasi demi Allah, kasih demi Allah, benci pun demi Allah." (Riwayat Tayalasi, Hakim, Tabarani fi al-Kabir dan al-Ausat, Ahmad, Ibn Abi Syaibah, dan Ibn. Nasr)





BERKAWAN BIAR SERIBU,BERMUSUH BIAR SATU..kalo xdek lagi bagos kot!hehehehhe..














p/s:sorry ADMIN..panggil group tu group gabungan..^-^


BACE JE KE?KOMENLA WEYH ^-^                                                                                                     

4 comments:

  1. ohh ade pergaduhan ke kat dlm group GAMUS? tak sangak pulak hahaha

    ReplyDelete
  2. gamus??ape tu fatyn??y gadoh2 tu pasal PALAM la..uitm puncak alam..:)

    ReplyDelete
  3. alaa epulHOT. chill okayy . lantak la sape pun admin nye , bukan dpt award pun kann ? yg penting ..
    epulCRHOT admin dihatiku.. perghhh . amekkk hang ;)

    ReplyDelete
  4. hahahahha..itu dulula wawa....skunk da ok da..xkesah un..tp aq still xley tgok muke laki tu..wawa SMAHOT admin hatiku!! :P

    ReplyDelete